Kaip nepasimesti besikeičiančių dietų ir mitybos tendencijų labirinte?

2017-03-23 21:53:00  

Yra daugybė būdų palaikyti gerą sveikatą, gyvybingumą ir liekną figūrą. Štai kiekvieną sezoną atsiranda naujų idėjų ir stebuklingų dietų, sukurtų remiantis daugiau ar mažiau novatoriškais tyrimais. Kaip nepasimesti besikeičiančių dietų ir mitybos tendencijų labirinte? Receptas itin paprastas – turime atkreipti dėmesį į vaisius, daržoves ir jų sults, kurie turėtų būti bet kurios mitybos pagrindas, nepriklausimai nuo to, kokios yra dabartinės tendencijos.

Kiekvienais metais mus pasiekia didžiuliai kiekiai informacijos apie naujas mitybos tendencijas. 2016-ųjų m. akiratyje – ankštiniai augalai, grūdai ir senovės skandinavų dieta. Praėjusiais metais populiari buvo Paleo dieta, dar ankstesniais metais – Dukano dieta.  Savo pozicijų neužleičia „be glitimo“, Viduržemio jūros ir mažai riebalų turinčios dietos. Kiekvieną sezoną madingos dietos ir mitybos tendencijos gali apsukti galvą. Kiekviena nauja dieta yra paremta produktais, kuriuos reikėtų valgyti dažniau, ar kuriuos reikėtų visiškai išbraukti iš savo meniu.

Nepameskite galvos!

Tinkama mityba yra vienas svarbiausių geros savijautos veiksnių. Tai nereiškia, kad nesvarstant turime sekti kiekvieną naują tendenciją, kiekvienais metais keisti savo mitybos įpročius ir eksperimentuoti su gausybe madingų produktų. Be to, mityba, kuri yra populiari tam tikru metu, nebūtinai bus pritaikoma prie realaus, mums būtinų maistinių medžiagų poreikio. Deja, didelis informacijos kiekis žiniasklaidoje ir nuolat besikeičiančios rekomendacijos, priklausomai nuo dietos tipo, gali sukelti dezinformaciją ir sunkumų, norint priimti racionalius sprendimus dėl mitybos įpročių.

Ką turėtume rinktis, kai daugelis dietų dažnai yra tik kaprizas ar tendencija, kuri kitą sezona jau pasikeis? Pasirodo, kad tinkama mityba gali būti labai paprasta ir efektyvi. Visų pirma, turėtume atkreipti dėmesį į teisingus mitybos įpročius ir mitybą, kuri būtų turtinga daržovių, vaisių ir sulčių, kurios yra reikalingos tinkamam mūsų kūno funkcionavimui ir turėtų būti kasdienės mitybos pagrindas. Kartais geriausias sprendimas yra pats paprasčiausias.

„Žinios apie žmogaus mitybą sparčiai auga. Tai puiku, kadangi valgydami sveikai galime apsisaugoti nuo daugelio ligų. Norint valgyti tinkamai užtenka atidžiai susiplanuoti perkamą maistą, valgyti lėtai, stengtis namuose gaminti kuo įvairesnius patiekalus, vartoti su patiekalais daugiau vaisių ir daržovių. Tai paprasti patarimai, kurie gali būti lengvai integruojami į kiekvieno žmogaus gyvenimą ir kurie, įrodyta, turi teigiamą poveikį žmogaus gerai savijautai“, – sako gydytoja-dietologė Žana Antonova.

Valgykite vaisius ir daržovius įvairiose formose

Vaisiai ir daržovės turėtų būti nuolatinis bet kurios teisingos ir subalansuotos dietos elementas. Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja jas valgyti beveik neribojant – kuo daugiau, tuo geresnė mūsų savijauta. Per dieną turime suvalgyti bent 400 g vaisių ir daržovių, padalintų į penkias porcijas.[1] Kasdienės mitybos konstravimas vaisių ir daržovių pagrindu leis aprūpinti organizmą reikiamu kiekiu vitaminų, antioksidantų, mineralų ir maistinių medžiagų. Vaisių ir daržovių turtinga mityba nebūtinai turi užimti daug laiko, o patieklai būti sunkiai paruošiami – vaisiai ir daržovės gali būti įvairių formų, pavyzdžiui, 100 proc. sulčių ir glotnučių formoje. Tai ypač svarbu žiemos metu, kai sunkiau gauti šviežių vaisių ir daržovių.

Prisiminkite sultis ir glotnučius

Puikus būdas į savo mitybą įtraukti vaisius ir daržoves yra sultys ir glotnučiai, kurie yra puikus priedas prie patiekalų ar gali būti vartojami kaip užkandis dienos metu. Sultys ir glotnučiai – svarbi subalansuotos mitybos dalis, aprūpinanti tais pačiais vitaminais, mineralais ir maistinėmis medžiagomis, kaip ir vaisiai ir daržovės, iš kurių jie yra pagaminti. Taigi, tokia vaisių ir daržovių forma leidžia mėgautis mėgstamiausiais produktais ištisus metus.

„100 proc. sultys ir glotnučiai yra natūralūs produktai. Įstatymai nurodo, jog juose negali būti jokių pridėtinių skonių, dažiklių, konservantų ir pridėtinio cukraus. Štai 100 proc. sulčių stiklinė ar pakelis glotnučių gali pakeisti vieną iš 5 rekomenduojamų vaisių ir daržovių dienos porcijų. Jų dėka mūsų mityba gali būti įvairesnė”, – teigia Ž. Antonova.

Vaisių ir daržovių turtinga mityba, apgalvoti ir reguliarūs patiekalai, rekomenduojama sulčių stiklinė per dieną, taip pat mėsos pakeitimas daržovių pakaitalais – tai paprasti ir efektyvūs būdai išsaugoti gerą savijautą ir energiją visą dieną! Tačiau svarbu nepamiršti, kad tik ilgalaikės mitybos įpročių permainos ir nepasidavimas momentinėms mados tendencijoms leis mums mėgautis gera savijauta ilgesnį laiką.



[1] Pasaulio sveikatos ataskaita 2002. Rizikų mažinimas, sveikos gyvensenos skatinimas. Ženeva, Pasaulio sveikatos organizacija, 2002.