Koks jūsų pilvo tipas? Kokiais būdais galima jį sumažinti?

2018-08-02 15:04:59   Elvija Vyšniauskaitė

Visi kūnai yra skirtingi, ypač skiriasi pilvai. Siekiant sumažinti pilvą, kiekvienas imasi skirtingų būdų, kad to pasiektų. Koks jūsų pilvo tipas? Koks būdas yra geriausias siekiant jį sumažinti? Pateikiame kelis patarimus.

Pilvas, primenantis gelbėjimosi ratą

Šį pilvo tipą paprastai turi žmonės, kurie praleidžią didžiąją savo gyvenimo dalį sėdėdami. Labai  dažnai tokius pilvus turi žmonės, kurie dirba biure arba praleidžia daug laiko namuose tinginiaudami.

Blogi įpročiai. Paprastai žmonių, turinčių šio tipo pilvą, yra mažas fizinis aktyvumas, suvartojama per daug kalorijų, valgoma daug saldžių ir miltinių maisto produktų. Laikui bėgant taip gyvendami ne tik turėsite pilvą, primenantiį gelbėjimosi ratą, bet pastebėsite svorio padidėjimą ant kojų ir klubų.

Patarimai kaip sumažinti pilvą:

  • Pirmiausia, pakeiskite savo valgymo įpročius. Atsisakykite rafinuotų ir saldžių maisto produktų, tokių kaip sausainiai, pyragai, duona, greitas maistas, bulvės, padažai ir gaivieji gėrimai. Vietoj jų, padidinkite vaisių, daržovių, žuvies, grūdų, riešutų ir vandens vartojimą.
  • Alkoholio mažinimas. Alkoholis yra tarsi „siurblys“, traukiantis riebalus ant pilvo. Didelis alkoholio vartojimas yra viena iš pilvo padidėjimo priežastis.
  • Venkite maisto produktų, ant kurių rašoma „liesas“. Nors jie atrodo nekenksmingi, tiesa yra ta, kad juose yra daug cheminių medžiagų – rafinuoto cukraus, druskos ir konservantų, kurie skirti pagerinti skonį.
  • Nustokite skaičiuoti kalorijas ir daugiau rūpinkitės savo kūno puoselėjimu.
  • Atminkite, kad įvairūs pratimai yra labai svarbūs siekiant sumažinti pilvą.

Pilvas, atsiradęs nuo streso

Šis pilvo tipas būdingas perfekcionistams. Paprastai tie, kurie turi šio tipo pilvą dažnai kenčia ir nuo dirgliosios žarnos sindromo, kuris gali sukelti patinimą, dėl kurio padidėja jūsų pilvas.

Blogi įpročiai. Šie žmonės linkę valgyti nereguliariai, dažnai valgo greitą maistą ir piktnaudžiautja gėrimais, kuriuose gausu kofeino.

Patarimai, kaip sumažinti pilvą:

  • Pagerinkite savo miego įpročius. Miegas kontroliuoja leptino gamybą  - hormoną, kuris padeda reguliuoti apetitą ir medžiagų apykaitą.
  • Kovoti su stresu padeda atpalaiduojanti veikla, kuri jums teikia malonumą. Vonia – viena geriausių atpalaidavimo priemonių.
  • Gerkite mažiau kavos ir kitų gėrimų sukofeinu.
  • Dažnai atlikite įvairius pratimus, bet nepersistenkite su kardio pratimais. Užsiimkite joga, žygiais ir pratimais su svoriais.
  • Patartina valgyti maistą, kuriame gausu magnio, pavyzdžiui, žalių daržovių, riešutų ir sėklų.

Pilvas po nėštumo

Šis pilvo tipas yra būdingas moterims, kurios yra ką tik pagimdžiusios. Sugrįžti į senas vėžias užtrunka mažiausiai šešias savaites, todėl nereikia persistengti siekiant tai padaryti per trumpesnį laiką.

Blogi įpročiai. Iškart po gimdymo daryti mankštas, laikytis dietų.

Patarimai kaip sumažinti pilvą:

  • Gerti omega-3 riebalų rūgštis.
  • Valgyti maisto produktus, kuriuose gausu riebiųjų rūgščių, pavyzdžiui, riešutus, avokadus ir alyvuoges.
  • Lengvas pratimas: įtemkite ir atleiskite dubens raumenis 15-20 kartų. Kartokite tai penkis kartus per dieną.

Išsipūtęs pilvas

Šio tipo pilvas įprastai ryte būna plokščias. Įprastai jis būdingas tiek lieknoms moterims, tiek moterims, turinčioms antsvorį. Ši problema dažniausiai kyla dėl maisto netoleravimo, alergijos ar prasto virškinimo.

Blogi įpročiai. Valgyti maisto produktus, kurių organizmas netoleruoja. Prastai sukramtomas maistas.

Patarimai, kaip sumažinti pilvą:

  • Dažnai organizmas neigiamai reaguoja į  tokius produktus kaip duona, makaronai, konditerijos gaminiai, pica, grūdai, alkoholis, mielės, sūris, pienas, sviestas. Svarbu išsiaiškinti ir atsisakyti tų maisto produktų, kurie jums yra netinkami.
  • Gerinkite savo mitybos įpročius – tai padės jūsų virškinimui. Jei pastaruoju metu kenčiate nuo vidurių užkietėjimo, tikriausiai valgote netinkamus maisto produktus. Valgykite daugiau maisto produktų, kuriuose gausu ląstelienos, gerkite daugiau vandens.
  • Išsipūtęs pilvas taip pat gali reikšti žarnyno floros pusiausvyrą. Siekiant ją atkurti rekomenduojama suvartoti daugiau prebiotikų ir probiotikų.