8 būdai maitintis sveikiau

2017-03-27 08:00:00   Kristina Gruzdevaitė, red. Birutė Šarkanaitė (ladiestalks.com)

Šis straipsnis puikiai tiks visiems, pagaliau nusprendusiems peržvelgti savo mitybą ir ketina maitintis sveikiau.

Laikydamiesi šių 8 patarimų jūs ne tik sveikiau gyvensite, bet ir išmoksite pasigaminti skanų maistą be sveikatai kenkiančių produktų, o tai jums padės išlaikyti puikias kūno formas.

1. Gamindami naudokite tik sveikus riebalus.

Tikrai taip, riebalai gali būti naudingi! Kalbame apie nesočiuosius riebalus, neužkemšančius arterijų. Juos galima rasti žuvyje, riešutuose ir alyvuogių aliejuje. Žinoma, naudokite riebalus atsakingai ir neviršykite reikalingos paros normos, nes jie labai kaloringi.

2. Pirmenybę teikite nerafinuotiems produktams.

Rafinuotos kruopos nėra tokios naudingos kaip nerafinuotosios. Rinkitės tuos produktus, kurie turi daugiausiai ląstelienos, vitaminų ir mineralų. Pavyzdžiui, vietoje įprastų baltų ryžių rinkitės ruduosius.

3. Vartokite daugiau vaisių ir daržovių.

Tik nedaugelis mūsų jų suvalgo pakankamai. Vaisius ir daržoves galite rinktis dienos metu, kai norite numalšinti alkį. Jie ne tik puikus pasirinkimas užkandžiaujant, bet ir turi mažai kalorijų. Vaisius valgyti galite pradėti nuo mažų porcijų 5 kartus per dieną ir didinti jų skaičių iki 13.

4. Mažiau suvartotos mėsos - geresnė sveikata.

Mėsa mūsų organizmą aprūpina baltymais, tačiau kai kurių gyvulių mėsoje yra daug sočiųjų riebalų, kurių reikėtų vengti. Jei neįsivaizduojate gyvenimo be mėsos, tuomet pirmenybę reikėtų teikti liesai paukštienai. Taip pat galite valgyti žuvį.

5. Rinkitės neriebius pieno produktus.

Taip pat labai svarbu gauti pakankamai kalcio, stiprinančio kaulus.Kalcio gausu pieno produktuose. Tačiau jei norite maitintis sveikai, rinkitės neriebius įprastų vartojamų pieno produktų pakaitalus- neriebų jogurtą, grietinę ir varškę.

6. Valgykite nedidelėmis porcijomis.

Netgi sveikiausių produktų sudėtyje yra kalorijų, tad jei nekontroliuosite porcijų dydžio, galite lengvai priaugti svorio. Būtina skaičiuoti suvartojamų kalorijų kiekį.

7. Saldūs maisto produktai.

Cukrus yra tai, ką turėtumėte visiškai išbraukti iš savo meniu, nes jo sudėtyje nėra naudingų vitaminų ir mineralų.

8. Prieš valgydami, gerai pagalvokite.

Priimkite protingus sprendimus. Tai, ką valgote, lemia tai, kaip atrodote ir jaučiatės. Išmokite gaminti sveikiau, mėgaukitės kiekvienu pasigaminto maisto kąsniu ir venkite greito maisto.