5 patarimai kaip užsiauginti ilgesnius plaukus

2017-01-18 12:30:00   Karolina Panto (hercampus.com)

Žvarbi žiema ir darganotas pavasario oras tikrai nėra geriausi sveikų, ilgų plaukų draugai. O kur dar ir visos sezono šventės, kurių metu plaukams teko nelengva užduotis atlaikyti plaukų tiesinimo ar garbanojimo žnyples. Vis dėlto juos užsiauginti nėra taip sudėtinga – tereikia prisiminti penkis nesudėtingus triukus, kuriuos pritaikiusi neilgai trukus galėsi džiaugtis puikiais rezultatais.

1. Naudok gerą šampūną

Lūžinėjantys galiukai ir plaukų formavimo priemonių karštis yra bene didžiausi trumpų, negyvybingų plaukų kaltininkai. Šampūnai, kuriuose gausu sulfatų ir kitų cheminių medžiagų, nepakankamas kondicionieriaus kiekis, per daug ar per mažai proteinų plaukuose gali lemti jų lūžinėjimą. Tokią pačią įtaką mūsų garbanoms turi ir natūralūs veiksniai: ilgas lepinimasis saulės spinduliais, praleistas laikas chloro turinčiame baseine arba druskingame jūros vandenyje. Plaukai gerokai mažiau lūžinės, jeigu rinksiesi ekologišką arba bent jau sulfatų neturintį šampūną. Ieškok tokios priemonės, kuri plaukus giliai drėkintų.

2. Rūpinkis plaukų galiukais

Išsišakoję, neprižiūrėti plaukų galiukai –  ilgų plaukų priešas. Grožio salonų ekspertai kirpėjo kėdėje siūlo apsilankyti kas šešias savaites, tačiau jei maitinsi plaukų galiukus aliejukais (pavyzdžiui, arganų aliejumi, kuris garsėja gydomosiomis savybėmis) arba kaukėmis, žirklių gali prireikti ir kiek vėliau. Tai yra išties svarbu – net jeigu ir sieki ilgiausių plaukų rekordo, sveikiausi jie atauga tuomet, kai tam tikrą laiko tarpą yra šiek tiek pakerpami. Šią nesudėtingą procedūrą gali atlikti ir pati namuose arba paprašyti mamos, draugės, kad tau pagelbėtų. Šioje situacijoje pravers ir keli paprasti vaizdo įrašai „Youtube“ platformoje.

3. Apsaugok plaukus nuo temperatūros pokyčių

Plaukams kenkia ir šaltis, ir dirbtinė šiluma. Galbūt pastebėjai, jog, atšalus orams, ir plaukai tampa nušiurę, papilkėję, ne tokie gyvybingi ir spindintys. Šaltis paveikia plaukų svogūnėlius, o tai lemia plaukų nusilpimą ir slinkimą. Apsisaugoti nuo šalčio galima ne tik įvairių priemonių pagalba, bet ir tiesiog užsidėjus šiltą kepurę ant galvos.

Nuo karščio (plaukų džiovintuvo, tiesintuvo) poveikio saugotis taip pat būtina. Termoapsauginės priemonės plaukus tarytum atitveria siena – leidžia išsaugoti drėgnumą, gerąsias medžiagas, apimtį. Pagelbėti gali ir nenuplaunamas kondicionierius arba kartą per savaitę naudojama kaukė. Purškiamas ar tepamas karščiui atsparias priemones geriausia naudoti ant šiek tiek drėgnų plaukų prieš džiovinant ar formuojant šukuoseną. Jeigu niekur neskubi, leisk plaukams išdžiūti natūraliai.

4. Saugiai formuok šukuoseną

Kai plaukus bandome „sutvarkyti“ naudodamiesi karštomis priemonėmis, jų nevertėtų palikti ilgiau nei nurodyta ant gamintojo pakuotės. Gali būti, jog vietoj norimų garbanų rezultatas bus trupantys arba nudegę plaukų galai. Pavojinga šukuoti plaukus tuomet, kai jie dar yra šlapi – tuomet baltyminių kompleksų junginiai plaukuose yra labiausiai pažeidžiami. Geriausia tuo metu šukavimo atsisakyti iš viso arba pradėti nuo galų ir atsargiai kilti į viršų. Svarbu stengtis per daug netraukti ar nešiaušti plaukų. Vasarą, kai poilsiaujame prie vandens telkinių, drėgnus plaukus apsaugo kepurė arba kasyčių susipynimas.

5. Stebėk, ką valgai

Taip, aktyvus gyvenimo būdas ir atitinkamas maistas įtakos turi ir tokiam dalykui kaip plaukų stiprumas ir gyvybingumas. Vitaminas E ir biotinas vartojami kartu padidina baltymų gamybą organizme ir plaukų augimo greitį. Valgyk avokadus, lašišą, gerk nemažą kiekį vandens kiekvieną dieną, užsiimk mėgstama sporto šaka. Kuo geriau jausiesi pati, tuo mažiau nusilpęs bus ir tavo organizmas.