Pasaulinio garso trenerė atskleidė 7 taisykles, kurių privalu laikytis norint turėti gražų kūną

2018-11-18 07:55:00  

Tarptautinė sporto trenerė britė Sonja Moses lietuviams atskleidė kai kurias savo paslaptis. Profesionali trenerė ir juodojo diržo savininkė pasidalino pagrindinėmis taisyklėmis, padedančiomis pasyvų gyvenimo būdą efektyviai keisti į aktyvų ir siekti užsibrėžto rezultato.

„Pradėti visuomet reikia nuo tikslo. Išsikelkite sau tikslą, kurį norite pasiekti, ir jį garsiai įvardinkite. Kai turėsite konkretų tikslą, bus lengviau pasirinkti priemones, t. y. treniruočių programą, jam pasiekti. Jei tikslo neturėsite, blaškysitės, bus sunku susikaupti ir save motyvuoti. Jei pasirinksite netinkamą programą, ji neduos norimų rezultatų, be to, gali jums visiškai netikti ir nepatikti“, – pabrėžia „Nike“ ambasadorė ir atletė Sonja Moses.

Nuotrauka: Sonja Moses

Pasak jos, yra 7 pagrindinės taisyklės, kurių privalu laikytis norint džiaugtis gražiu, sveiku kūnu ir mėgautis puikia savijauta:

1. Tikslas: užsibrėžkite tikslą ir jį nuolat kartokite.

2. Apšilimas: prieš pradėdami treniruotę, 3–5 minutes skirkite apšilimui, pavyzdžiui, greitam ėjimui, bėgimui ristele ar šuoliukams. Po apšilimo jūsų kūnas bus tinkamai pasiruošęs krūviui, o treniruotė taps efektyvesnė.

3. Draugija: sportuoti drauge su partneriu – nuostabu ir kur kas lengviau, nes visuomet galėsite vienas kitą motyvuoti ir skatinti nesustoti. Be to, tikslo siekti padės ir atsiradusi sveika konkurencija.

4. Nuoseklumas: pasirinktą treniruočių programą kartokite 4-5 kartus per savaitę, dar 1-2 dienas skirkite kitokio pobūdžio treniruotei, pavyzdžiui, didinančiai ištvermę ar jėgą, ypač, jei jūsų pagrindinė treniruotė – bėgimas, šokių užsiėmimai ar važiavimas dviračiu.

5. Muzika: sportuojant muzika vaidina labai svarbų vaidmenį. Keletas energingų melodijų gali būti puiki motyvacinė priemonė, padedanti išlaikyti treniruotės intensyvumą.

6. Poilsis: leiskite kūnui pailsėti ir atgauti jėgas – vieną dieną per savaitę būtinai skirkite pasyviam poilsiui.

7. Vanduo: išgerkite reikiamą kiekį vandens – riebalų, negerdami vandens, nesudeginsite. Venkite kofeino, jei galite be jo gyventi.

„Tarp pagrindinių klaidų – ne tik tikslo neturėjimas, bet ir norėjimas pasiekti rezultatą per greitai. Žmonėms nuolat kartoju, kad persitempimas ir per mažai laiko skirto poilsiui ne tik, kad nepadės, bet ir gali pakenkti. Lygiai taip pat kaip ir netinkamai atliekami pratimai, ypač jei kalbame apie svorio kilnojimus. Reikia prisiminti, jog ne kiekvienas treniruotes galime tinkamai atlikti patys, be profesionalų pagalbos“, – įspėja trenerė.

Sonja Moses pataria pirmiausia išmokti tinkamai ir taisyklingai judėti – tūpti, stumti, pašokti, traukti, suktis ir lenktis. Išmokti šių pagrindinių judesių, taip pat išbandyti skirtingas treniruočių programas galima ir savarankiškai, pavyzdžiui, pasinaudojus nemokama mobiliąja programėle „Nike Training Club“.

Savo asmenine patirtimi ir žiniomis Sonja Moses dalinsis trijose sporto festivalyje „Nike treniruočių diena, įkvėpta Impuls“ vedamomis treniruotėmis. „Get Lean“ treniruotėje bus apstu trumpų, bet intensyvių pratimų, skirtų širdies stiprinimui ir medžiagos apykaitos gerinimui. Trenerė demonstruos tokius pratimus, kaip nindzių šuoliukai, smūgiai, bėgimo žingsneliai, aukštai keliant kojas. Ši treniruotė puikiai tiks norintiems numesti svorio. „Get Toned“ treniruotė bus labiau orientuota į viso kūno subalansavimą. S. Moses mokys įvairių pritūpimų, šuoliukų, smūginių bei kūno kontrolės pratimų subtilybių. „Get Strong“ treniruotėje trenerė mokys, kaip sustiprinti kūno raumenis. Šioje treniruotėje didžiausias dėmesys teks atsilenkimams, alpinistų pratimams ir apsisukimams.