Kankina nemiga? Patarimai kaip lengviau užmigti!

2018-05-28 10:05:43   Simona Aleksandravičiūtė (thetd4you.blogspot.com)

Greitas gyvenimo tempas verčia mus pamiršti bene vieną iš svarbiausių dalykų, kad diena taptų šiltesnė ir nuotaikingesnė. Galbūt be miego mes ištvertume parą, galbūt kelias valandas į dieną prigulus, mes atliktume šią pareigą, tačiau... ne viskas taip paprasta. Kaip paversti savo miegą ramesnį ir kaip iš viso užmigti, kai atrodo, jog tą akimirką gali kalnus nuversti?

SUSIKURK RUTINĄ!

Galbūt žodis "rutina" neskamba itin viliojančiai ir maloniai, tačiau taip tikrai nėra, jeigu tavo nuolatinė veikla prieš miegą, tampa tau maloniu dalyku. Iki miego likus 30-60 minučių kiekvieną vakarą kartok tą patį veiksmą (veiklą). Tai gali būti - dienoraščio rašymas, knygų skaitymas, meditacija, mezgimas ir t.t. Užsiimk tuo, kas tau patinka ir teikia tau džiugesį, tačiau tai NEgali būti judri veikla (jeigu esi mergina, kuri kiekvieną dieną nori atlikti mankštą ir taip palaikyti figūros formą, jokiu būdu nedaryk to prieš miegą, nes tai tave tik įaudrins (dėl to ir sakoma, kad tokius dalykus geriausia yra atlikti ryte)) ir užsiėmimai susiję su elektronika (televizorius, telefonas ir t.t.). Rutina tau padės susiprasti, kad artėja miego laikas, o smegenys supras, jog artėja miego metas ir nurims bei leis greičiau užmigti.

VYK ŠALIN NUO SAVĘS PROBLEMAS!

Pasiruošti egzaminams, paskambinti draugei, kad nepamirštų nupiešti plakato, pasiruošti istorijos kontroliniam darbui, išmokti anglų kalbos žodžius, priminti mamai, jog nupirktų vaistų - negalima nė vieno dalyko pamiršti, o visos ant pečių gulinčios problemos ir neleidžia mums ramiai sudėti bluosto. Problemos sprendimo būdas - dalykus, kurios gali atlikti DABAR ir atlik dabar. Taip pat neversk savęs įsiminti visos nereikalingos informacijos. Geriausias būdas - visada su savimi turėti užrašų knygelę, į kurią galėsi surašyti tiek namų darbus, tiek įdomias knygas, kurias reikėtų pasiimti iš bibliotekos. Jeigu neturi didelio noro rašyti ranka ar pirkti šiam dalykui atskirą knygelę, visus priminimus įsivesk į telefoną - tada nereikės ieškoti knygelėje, ką dabar turi atlikti, nes jei reikia kažką padaryti, ateis priminimas. Taip palengvinsi savo galvą ir be jokių pastangų galėsi ramiai užmigti.

SUSIKURK MALONIĄ APLINKĄ!

Jeigu tau patinka kambaryje besimėtantys daiktai ir šiukšlės - sveikinu, nes nedaugeliui tai yra maloniau už tvarkingą kambarį. Likus iki miego penkioms minutėms, išvėdink kambarį - šviežiame ore bus sveikiau kvėpuoti, be to neliks jokių kitų kvapų (maisto, prakaito ir t.t.). Taip pat aptvarkyk aplinką - sudėk knygas į kuprinę (ryte nereikės to daryti!), aptvarkyk stalą, užsidek žvakių (jei yra galimybė, jog po kiek laiko jas kas nors užpūs) ar lemputę, kuri nešviestų tiesiai į akis, tačiau leistų nebūti aklinoje aplinkoje (tai irgi gali būti priežastis, dėl kurios neužmiegi). Gali tyliai pasileisti radiją (asmeniškai mane migdo BBC kanalas - nesistengiu suprasti kas kalbama, tačiau tylus, britų akcentas mane migdo) ar specialios muzikos, kuri padeda užmigti. Taip pat yra svarbu ir tai, kaip tavo kūnas reguoja į vietą, kurioje tu miegi... Jei tau patinka tos jaukios, šiltos ir mergaitiškos pižamos - nesidrovėk ir apsirenk tokią! Nepamiršk, jog geriausia kambario temperatūra, kuriame tu miegi yra 18 laipsnių! Tad jeigu tau yra šilta - nusimesk vieną antklodę, o jei šalta - užsidėk kojines ir įsisuk į pledą, tačiau jokiu būdu nemažink ar nedidink oro temperatūros!

DAR KELI PATARIMAI, KURIE PADĖS GREIČIAU UŽMIGTI. IŠBANDYK!

  • Išgerk vaistažolių arbatos (ramunėlių, melisų ir t.t.) arba šilto pieno su medumi;
  • Nevalgyk iki miego likus 2 valandoms (jei negali iškentėti - suvalgyk obuolį ar jogurtą);
  • Nepraleisk dienos pasyviai - jei matai, kad vakare esi pilna energijos, nepamiršk rytojaus dieną atlikti lengvą mankštelę, kad nepasikartotų ta pati situacija;
  • Jeigu akys "limpa" anksčiau, nei planavai gultis - reaguok į kūno siunčiamus ženklus ir geriau atsikelk anksčiau. Tuo atveju, jei nuspręsi pakentėti, gali būti, jog kita miego "banga" ateis po valandos ar dviejų;
  • Nepamiršk kas kažkiek laiko keisti patalynės! Švarūs ir neišgulėti patalai suteiks tau "naujumo" jausmą, be to, nereikės kvėpuoti dulkėmis;
  • Lengvi jogos pratimai prieš miegą nepakeis širdies ritmo (dėl to ir nėra rekomenduojama sportuoti prieš miegą! Paspartėjęs širdies prakimas prieš miegą suteiks tau energijos dozę, o ne ramumos), tačiau sulygins kvėpavimą, atlaisvins raumenis ir atgaivins protą;
  • Šiltas (tačiau ne karštas! Nepatartina prieš miegą kaitalioti kūno temperatūros) dušas arba vonia "nuplaus" nuo jūsų visus sunkumus.