Laiko planavimas: įprotis ar įgūdis?

2017-09-15 11:00:00   Ieva Lašienė

Turėdama tiek norų ir darbų, suvokiu, jog paroje yra tik 24 valandos, per kurias reikia ir į darbą nueiti, ir su artimaisiais pabūti, ir valgyti padaryti, ir kambarius susitvarkyti, ir tiesiog pailsėti. Norėdama padaryti dar daugybę papildomų darbų turiu planuoti savo laiką. Pasidalinsiu patarimais rastais internete ir mano pačios naudojamais. Pastebėta: kuo daugiau darai, tada viską ir spėji. Nes kai neturi darbų, diena praeina ir atrodo jog "nieko nespėjai padaryt".

ATIDĖLIOJIMAS - DIDŽIAUSIAS LAIKO VAGIS

Gryna tiesa! Neatidėliok savo darbų. Pavyzdys: kasdien išsiplaudavau indus, susitvarkydavau rūbus, vieną dieną susitvarkiau virtuvę, kitą - vonios kambarį. Kasdien sugaišdama po kelioliką minučių, savaitgalį galėjau skirti atsipalaidavimui.

Pradėk užduotis nuo lengvesnių ir tik tada prieik prie sunkesnio, daugiau laiko reikalaujančio darbo. Aišku, negalima visada atidėlioti nemalonius darbus, bet darbo dieną pradėti nuo paprastesnių darbų duoda lengvesnius darbus!
 
"AKYS BAISININKĖS - RANKOS DARBININKĖS."
 
Senas, senas posakis, tačiau taip pat tiesa. Bent jau man būna, kad taip nesinori kažko daryti, bet vos tik pradėjus - kažkaip ima ir pasidaro tas darbas ir pasirodo, jog nebuvo jis toks ir sunkus :)
 
AR VISOS PERTRAUKĖLĖS YRA BŪTINOS?
 
Sumanius "pailsėti" nuo darbo, mes iškart puolam į interneto platybes. Kiek laiko "suvalgo" Tavo facebook'as? Aš niekaip nesuprantu, ką reikia ten tiek veikti, bet ne paslaptis, kad grįžusi po darbo praktiškai visada esu online. Na, apsigynimui galiu pasakyti, jog didžiąją mano buvimo facebook'e dalį sudaro mano papildomi darbai, tačiau vis tiek per ilgai ten užsibūnu. Tas pats galioja ir kitiems tinklalapiams. Darbinės pertraukėlės yra būtinos, tačiau į pertraukėlių laiką įsiskaičiuoja ir kavos/arbatos pasidarymas :)

SUSIDARYK DARBŲ ATLIKIMO TVARKARAŠTĮ.
 
Didžiausia dalis laiko planavimo apima tvarkingai sudarytą tvarkaraštį. Kai nustatomi tikslai, prioritetai, reikia susidaryti tikslų darbų tvarkaraštį, kuris neleistų nukrypti nuo tikrųjų užduočių ir apsaugotų nuo užklumpančio streso, kai užduoties "deadline'as" artėja prie pabaigos. Planuodami savo laiką, savo susidarytame darbų grafike  turite palikti laiko ir nenumatytiems darbams ir įvykiams. Laiko planavimo įgūdį tobulinkite, susidarydami tinkamą darbų atlikimo tvarkaraštį!
 
NEVĖLUOK!
 
Aš asmeniškai negaliu pakęsti tų, kurie vėluoja - laikrodžių, viešojo transporto ir žmonių. Juk laukimas dar labiau gaišina Tavo laiką ir į kiekvieną susitikimą vėluojant 10-15 min. dienos pabaigoje būsime kažko svarbaus nepadarę. Tau patikėtas užduotis taip pat atlik laiku! Dažniausiai kiekvienam darbe visi darbuotojai yra kažkaip tarpusavyje susiję. Jei vėluosi atlikti savo darbą, automatiškai su savimi nusitempsi ir kitą. Taip pat jei Tavo kolega vėluoja, nebijok jam sakyti, ir priminti apie užduotį! :)
 
APDOVANOK SAVE
 
Beveik visur (laikantis dietos, planuojant laiką ir darant gerus darbus) yra sakoma, jog reikia nepamiršti ir savęs: palepinti save bet kuo: pasivaikščiojimu, šokoladu, geru filmu ir pan. Nereikia stebuklingų "dovanų", džiaukis ir smulkmenomis.
 
Ir pabaigai - jokios, net ir puikiausios laiko planavimo technikos ir įgūdžiai nepadės, jei neturėsite išsikėlę aiškių, ilgalaikių gyvenimo tikslų. Todėl - eikit savo svajonių ir tikslų link planuodami savo laiką!