7 būdai pakeisti savo gyvenimą per 7 dienas

2018-04-14 11:30:00   Lina Preimontaitė


Jei pradėsite šių septynių įpročių įgyvendinimą jau šiandien, garantuotai pastebėsite teigiamą pokytį savo gyvenime vienos savaitės laikotarpyje.

1. Rinkitės laimę pagal žodžius

Laimė yra paprasčiausiai emocinė būsena. Ne, tai nereiškia, kad galime momentiškai išgydyti ir pamiršti rimtos ar netikėtos asmeninės nelaimės skausmą vien tik galvodami apie buvimą laimingais. Kalbu apie mūsų laimingumo lygį paprastomis dienomis, kai mūsų gyvenimas būna arti normalaus ir neproblematiško. Tais neutraliais momentais, kai esami nei pernelyg laimingi, nei siaubingai liūdni, menkiausias nuotaikos pokytis gali radikaliai įtakoti mūsų laimingumo balansą į gerąją arba blogąją pusę. Vienas pagrindinių faktorių, įtakojančių mūsų nusistatymą yra tai, kaip renkamės žodžius.

Žodžiai turi begalinę galią ir įtaką tiek kalbančiajam, tiek ir klausytojui. Kai kalbame kartais netyčia pasirenkame žodžius, turinčius neigiamą atspalvį. Tai gali priversti mus atrodyti nelaimingais (ir negatyviais) kitų žmonių akimis. Dar blogiau, mums pasakius tuos žodžius, mūsų pasąmonė ima jais tikėti. „Jeigu jau aš taip pasakiau, turbūt aš taip ir jaučiuosi iš tikrųjų.“

Tačiau tai ne visuomet yra tiesa. Pirmi skubūs žodžiai ateinantys į galvą nebūtinai yra tiksliausias mūsų jausmų ir ketinimų pavaizdavimas. Privalome suvokti, kad mes turime galią pasirinkti žodžius, kuriuos vartojame, ir jei atidžiai juos renkamės, jie gali pakeisti mūsų jausmus. Štai vienas pavyzdys:

Kai ko nors paklausi „Kaip laikaisi?“ jie atsako, „Gerai“arba „Neblogai“. Bet praeitą mėnesį, vieną tingią pirmadienio popietę mano naujas kolega atsakė, „Oj, laikausi pasakiškai!” Tai privertė mane nusišypsoti, todėl paklausiau, kas jį verčia taip puikiai jaustis ir jis pasakė, „Aš sveikas, mano šeima sveika, ir mes gyvename laisvoje šalyje. Todėl aš neturiu jokios priežasties nebūti laimingas.“ Skirtumas sudarė tik jo nusiteikimas ir vartojamų žodžių pasirinkimas. Jam nebūtinai sekėsi geriau negu kitiems žmonėms, tačiau jis atrodė dvidešimt kartų laimingesnis.

Tai man labai įstrigo. Staiga supratau, kad aš galiu rinktis. Aš galiu sakyti „stiklinė pustuštė“ arba „stiklinė puspilnė“. Kodėl nepasidžiaugti faktu, kad, laimei, nenutiko nieko, dėl ko galėčiau būti siaubingai prislėgta.

Nuo šiol, kai kas nors paklausia kaip man sekasi, visada atsakau „Puikiai!“ arba „Nuostabiai!“, arba kažką panašaus, kas atspindėtų pozityvią, laimingą nuotaiką. Kadangi paverčiau tai jau reguliariu savo įpročiu, daugelis draugų ir pažįstamų pastebėjo teigiamą pokytį mano požiūryje. Ir iš tiesų, aš jaučiuosi daug laimingenė. Taip pat atrodo, kad žmonės aplink mane ėmė daugiau šypsotis. Manau, tai užkrečiama.

2. Išeikite iš savo komforto zonos ir išbandykite naujus dalykus

Brian Tracy kartą pasakė, „Išeikite iš savo komforto zonos. Jūs galėsite augti tik tada, jei ryšitės jaustis keistai ir nepatogiai išmėgindami ką nors naujo.“ Viena didžiausių priežasčių dėl kurių žmonės įstringa nenaudingoje būsenoje vietoj to, kad kažko imtųsi ir keistų savo gyvenimą į gerą, yra paprasčiausiai tai, kad keitimosi procesas yra nepatogus. Tam, kad kurtumėte teigiamus pokyčius savo gyvenime turite išeiti iš savo komforto zonos, bent jau kuriam laikui.

Vietoj to, kad išbrauktumėte save kaip nepakeičiamą įpročių vergą, galite vykdyti savo pokyčius sąmoningai ugdydami naujus, gerus įpročius. Tiesą sakant, kuo daugiau naujovių išmėginsite – kuo labiau peržengsite savo komforto zonos ribas – tuo kūrybiškesnis žmogus tapsite, tiek darbo srityje, tiek ir asmeniniame gyvenime.

Rutina mus sustingdo. Nauji patyrimai padeda mums augti ir jie paverčia mūsų gyvenimą įdomiu. Pasistenkite išmėginti kažką naujo kasdien visą šią savaitę. Tai gali būti visiškai naujas užsiėmimas arba tiesiog mažas potyris, toks kaip pasikalbėti su nepažįstamuoju. O kai jau pradėsite, pamatysite kaip daugelis iš šių naujų patyrimų atvers duris gyvenimą keičiančioms galimybėms.

Pasitelkdami nenutrūkstamą mažų žingsnelių link naujos patirties strategiją, būsime pajėgūs išvengti didžiausio barjero, trukdančio teigiamiems pokyčiams: baimės.

3. Padėkite kam nors taip, kaip tik jūs galite

Visi turime natūralių stiprybių ir talentų, kurie gali labai padėti žmonėms aplink mus. Tai, kas jums atrodo lengva, gali būti didžiausias iššūkis kitiems žmonėms. Esame linkę laikyti šias dovanas savaime suprantamais dalykais dažnai net nepastebėdami ką galime pasiūlyti aplinkiniams žmonėms, todėl retai kada tomis dovanomis pasidaliname su kitais. Vidinė laimė ir užsidegimas kyla iš kasdienio šių natūralių gebėjimų naudojimo.

Paklauskite savęs, „Už ką žmonės man dėkoja?“ Kokios pagalbos žmonės dažniausiai jūsų prašo? Daugelio žmonių užsidegimas tam tikruose dalykuose ir talentas padeda kitiems vienokiu ar kitokiu būdu. Galbūt jūsų aistra arba talentas yra piešimas, mokymas matematikos, maisto gaminimas arba sporto pratimų pamokos vedimas. Paaukokite dalį savo laiko kasdien ir pasidalinkite savo talentais.

4. Skirkite laiko užsiėmimams, kuriems jaučiate aistrą

Dalyvaukite užsiėmimuose, kuriems jaučiate aistrą. Tai gali būti bet kas. Kai kurie žmonės imasi aktyvios veiklos savo miesto taryboje, kiti randa prieglobstį religiniame tikėjime, kai kurie įsijungia į draugijas palaikančias tikslus, kuriais tie žmonės tiki, o kiti atranda aistrą savo laisvalaikio pomėgiuose. Bet kuriuo atveju, psichologinės pasekmės yra tos pačios. Žmonės įtraukia save į veiklą, kuria tvirtai tiki. Šis įsipareigojimas atneša laimę ir suteikia prasmę žmonių gyvenimui.

Tie patys principai tinka ir darbui bei karjerai. Kodėl turėtumėte jausti aistrą veiklai, kuria užsiimate pragyvenimui? Todėl, kad vien tik kruopštaus susitelkimo nepakanka pasiekti sėkmę ir laimę. Susitelkimas yra svarbu, bet kas nutinka tuomet, kai kelias, kurį pasirinkote yra sunkesnis ar ilgesnis nei jūs tikėjotės? Štai kur aistra tampa svarbiu elementu.

Ne tik užsiėmimas veikla, kurioje jaučiate užsidegimą gali kelti tiesioginį pasitenkinimą, tačiau aistra taip pat neleidžia visko mesti netgi tuomet, kai rodos, kad šviesa tunelio gale užgęsta. Užsidegimas gali padėti jums mėgautis tikslo siekimu tiek, kad jūs neturite pasikliauti vien tik savo susitelkimu, kad eitumėte iki galo. Aistra pakeis jūsų gyvenimą vesdama jus į priekį netgi sunkiausiais momentais.

5. Atlikite mažus, teigiamus pokyčius kiekvieną dieną

Kaip suvalgyti dramblį? Po vieną kąsnelį. Ta pati filosofija galioja ir kalbant apie tai, kaip pakeisti savo gyvenimą. Atlikti mažus, teigiamus pokyčius – maitintis šiek tiek sveikiau, užsiimti bent trumpomis mankštomis, kurti mažus produktyvius įpročius -  yra nuostabus būdas imti mėgautis gyvenimu.

Jei pradėsite nuo mažų dalykų, jums nereikės beribės motyvacijos tam, kad pradėtumėte. Tiesiog eikite! Vien tai, kad kažko imsitės ir kažką veiksite jums suteiks varomąją jėgą, ir greitai pastebėsite, kad atsidūrėte pozityvių pokyčių verpete – vienas pokytis lenks kitą.

6. Suvokite pamoką, nusišypsokite, ir bandykite dar kartą

Tikrieji laimėtojai gyvenime propaguoja optimizmą. Jie turi galimybę patys sau sukurti laimę ir užsidegimą. Nesvarbu kokioje situacijoje, sėkmė lydi tuos, kurie geba į viską pažvelgti optimistiškai. Tokie žmonės pažįsta nesėkmę tik kaip galimybę augti ir išmokti dar vieną naują gyvenimo pamoką. Žmonės, kurie mąsto optimistiškai pasaulį mato kaip nesibaigiančių galimybių bei šansų erdvę.

Svarbiausia yra atsiminti, kad viskas gyvenime yra pamokos. Kiekvienas žmogus, su kuriuo susipažįstate, viskas su kuo susiduriate, ir t.t. Visa tai yra mokomosios patirties dalis, kurią mes vadiname ‘gyvenimu‘. Nepamirškite, kad svarbiausia yra pripažinti ir priimti gyvenimo pamokas, ypač tada, kai ne viskas eina ta linkme, kuria jūs norėtumėte. Jei negaunate norimo darbo, ar jūsų asmeniniai santykiai kupini nesibaigiančių konfliktų, tai reiškia tik tai, kad jūsų laukia kažkas geriau už tai. O pamoka, kurią kątik išmokote ir supratote yra pirmas žingsnis siekiant to, kas laukia.

Privalote galvoti pozityviai. Pozityvus mąstymas eina priešakyje kiekvienos sėkmės istorijos, kurią išgirsite. Jūsų protas privalo patikėti, kad jis gali kažką padaryti, prieš iš tikrųjų tai padarydamas.

Kai laukiniai žvėrys pagaunami ir pirmą kartą įmetami į zoologijos sodo narvą, jie daro viską, kad galėtų iš jo ištrūkti. Jie kandžioja narvą, įsibėgėję trenkiasi į jį visu savo svoriu, drąsko jį nagais. Laukiniai žvėrys tęsia tokį elgesį savaites ir mėnesius, ir naudojasi kiekviena galimybe išsilaisvinti.

Tačiau, po kelerių nelaisvės metų, šie žvėrys praranda įnirtingą troškimą būti laisvi. Galima netgi palikti neužrakintą narvą, kad žvėrys galėtų pabėgti, jei tik norėtų, tačiau jie nepabėgs. Jie net nemėgins, nes jie priprato prie naujo gyvenimo ir atsisakė instinkto, kad kada nors vėl galėtų būti laisvi.

Ar jūs panašūs į šiuos laukinius gyvūnus? Ar praradote iniciatyvą pasiekti sėkmę ir atnešti gerus dalykus į savo gyvenimą? Ar jūsų mąstymas užstrigęs ties dugnu?

Jūs galite galvoti, kad jūsų praeitis nusako ir jūsų ateitį, ir kad buvote įkalinti vienoje vietoje, iš kurios negalite ištrūkti. Galite tikėti, kad vien dėl ankstesnių nesėkmių kai kuriuose gyvenimo aspektuose, jums niekad daugiau nepasiseks tose srityse; galite netgi priimti savo likimą.

Mąstymas, kad praeitis nusako taip pat ir jūsų ateitį yra spąstai – be galo lengvi ir visiškai nereikalingi spąstai. Tačiau tiesa ta, kad jūsų tikrovė gali būti tokia, kokios jūs norite. Egzistuojančios ribos tam, ką galite pasiekti yra tik iliuzija. Šios ribotos pasiekimų galimybės yra tik jūsų išsigalvojimas. Privalote išlaikyti pozityvumą, toliau eiti į priekį ir nugalėti sunkumus, jei norite mėgautis didžiausia savo gyvenimo sėkme.

7. Būkite dėmesingi ir mėgaukitės kiekviena dabartine gyvenimo akimirka

Nėra blogai kažko laukti. Manau, visi sutiksime, kad žinoti apie malonius ateinančius įvykius yra gera ir smagu. Bėda tame, kad kai mūsų lauktas įvykis pagaliau vyksta, mes dažniausiai jau gyvename kažko kito laukimu.

Nemanau, kad kas nors galėtų nusakyti tai geriau nei Zen Budistas, Thich Nhat Hanh:

„Jungtinėse Valstijose aš turiu artimą draugą vardu Jim Forest. Kai pirmą kartą su juo susipažinau prieš aštuonerius metus, jis dirbo Taikos Draugijoje. Praėjusią žiemą Jim atvyko manęs aplankyti. Aš dažniausiai išplaunu indus po vakarienės, prieš sėsdamas išgerti arbatos su visais kitais. Vieną vakarą Jim paklausė ar jis galėtų išplauti indus. Aš atsakiau, „Pirmyn, tačiau jei plauni indus, privalai žinoti kaip tai daryti.“ Jim atsakė, „Nagi, nejaugi manai, kad aš nemoku plauti indų?“ Aš atsakiau, „Yra du būdai plauti indus. Pirmas yra plauti indus tam, kad jie būtų švarūs, o antras – plauti indus tam, kad plauti indus.“ Jim buvo sužavėtas ir pasakė, „Renkuosi antrą būdą – plauti indus tam, kad plauti indus.“ Nuo tada Jim žinojo kaip reikia plauti indus. Aš perleidau jam šį įpareigojimą visai savaitei.

Jei plaudami indus mes galvojame tik apie tą puodelį karštos arbatos, kuris mūsų laukia po to, ir todėl skubame greičiau susitvarkyti su tais indais taip lyg tai būtų didžiulis trukdis, tokiu atveju mes „neplauname indų tik tam, kad plautume indus.“ Dar, mes nesame gyvi tuo laikotarpiu kol plauname indus. Tiesą sakant, mes visiškai nesugebame suvokti gyvenimo stebuklo stovėdami prie kriauklės. Jei negalime išplauti indų, yra šansų, kad taip pat negalėsime išgerti arbatos. Gerdami puodelį arbatos mes galvosime apie kitus dalykus, beveik nepastebėdami puodelio savo rankose. Tokiu būdu esame įtraukiami į ateitį ir nesugebame iš tikrųjų išgyventi kiekvieną gyvenimo minutę.“

Kai žiūri kino apdovanojimų renginius, gali pastebėti, kad daugelis kalbų, kurias aktoriai ir aktorės sako gavę apdovanojimą yra kažkas panašaus į tai: „Tai man tiek daug reiškia. Mano visas gyvenimas ir pastangos vedė link šio momento.“ Tačiau tiesa tokia, kad mūsų visas gyvenimas veda prie kiekvieno momento. Pamąstykite apie tai vieną sekundę. Kiekvienas menkiausias dalykas, kurį patyrėte gyvenime, kiekvienas pakilimas, kiekvienas nuosmukis ir viskas tarp jų, tai atvedė jus į šį dabartinį momentą.

Paklauskite savęs štai ko: Kokią dalį gyvenimo jūs iš tikrųjų gyvenate? Jei jūs toks, kaip dauguma žmonių, atsakymas greičiausiai bus: „Nepakankamai.“ Esmė yra šiek tiek mažiau susikoncentruoti į darymą ir šiek tiek daugiau - į buvimą.

Atminkite, dabar yra vienintelis jums garantuotas momentas. Dabar yra gyvenimas. Nepraleiskite jo.