11 patarimų, padėsiančių pagreitinti tavo organizmo veiklą

2018-04-02 09:45:00   Aistė Pakenaitė

1. Išgerk puodelį juodos kavos

Jei esi didelė kavos mėgėja, tikriausiai kiekvieną rytą mėgaujiesi juodos kavos puodeliu ir iškart pajunti energijos antplūdį. Geriant kavą ne per dažnai, šis nuostabiai aromatingas gėrimas padės pagreitinti tavo metabolizmą!

2. Atsigaivink  žaliąja arbata

Žalios arbatos puodelis skatins virškinimo sistemą kelias valandas. Tyrėjai sako, kad 2-4 puodeliai žalios arbatos išjudina kūną ir priverčia jį suvartoti 17 procentų daugiau kalorijų darant vidutinio tempo pratimus netgi neilgai.

3. Venk greitų dietų

Greitos dietos, kurios leidžia suvartoti mažiau nei 1000 kalorijų per dieną, – labai pražūtingos tiems, kurie nori pagreitinti metabolizmą. Aišku, tokios dietos padės tau greitai numesti kelis kilogramus, bet didelis procentas svorio bus iš raumenų. Kuo mažiau raumenų masės, tuo lėtesnis bus jūsų metabolizmas. Rezultatas – kūnas, kuris mažiau sudegina kalorijų ir greičiau juos susigrąžina.

 4. Ieškok geriausio pasirinkimo

Geriausias pasirinkimas, norint sudeginti kuo daugiau kalorijų, yra ne maistas, o sportas ir aktyvus gyvenimo būdas! Kuo daugiau judi, tuo daugiau kalorijų sudegini! Atsimink: rytinio sporto pliusas tai, kad tavo metabolizmas dirbs greičiau po sporto dar valndų valandas.

5. Augink raumenų masę

Mūsų kūnai visą laiką degina kalorijas, netgi jei mes ir nieko neveikiame. Žmonės, turintys daugiau raumenų, sportuodami sudegina daugiau kalorijų. Kiekvienas kilogramas raumenų išnaudoja  6 kalorijas per dieną tik save išlaikyti, o kilogramas riebalų išnaudoja tik 2 kalorijas. Skirtumas, aišku, nedidelis, bet per ilgą laiką rezultatus gali pamatyti. Po pratimų su treniruokliais raumenys suaktyvėja visame kūne ir metobolizmas pagreitėja.

6. Judėk

Aerobika gal ir nepadės užsiauginti didelių raumenų, bet paspartins tavo medžiagų apykaitą. Tik reikia save ,,paspausti“. Greita, labai intensyvi aerobika padės pagreitinti, išjudinti tavo kūną daug geriau nei vidutinio intensyvumo pratimai. Norint pajausti rezultatus, reikėtų rinktis intensyvesnę aerobikos klasę ar trumpus, bet greitus bėgimus.

7. Gerk daug vandens

Kūnui reikia vandens, kad galėtų sudeginti kalorijas. Jeigu tavo kūnui nors truputį trūksta vandens, medžiagų apykaita sulėtės. Tyrėjai nustatė, kad suaugusieji, kurie gėrė 8 ar daugiau stiklinių vandens per dieną, daugiau sudegindavo kalorijų nei tie, kurie išgerdavo tik 4. Kad vandens būtų pakankamai, išgerk stiklinę  prieš kiekvieną valgį ar užkandį. Vandens daug daržovėse ir vaisiuose!

8. Energetiniai gėrimai - būk atsargi

Kai kurie energetinių gėrimų ingridientai gali paskatinti tavo medžiagų apykaitą todėl, kad juose daug kofeino, padidinančio energiją, kurią tavo kūnas naudoja. Bet energetinių gėrimų naudojimas gali sukelti aukštą spaudimą, miego sutrikimus. Jie tikrai nerekomenduojami vaikams!

9. Nenuodėmingas užkandžiavimas

Dažniau valgydama  gali numesti svorio. Kai tu valgai daug, bet retai,  tavo medžiagų apykaita sulėtėja, suaktyvėja Valgant po mažai ir kas 3-4 valandas. Studijos nustatė, kad žmonės, kurie užkandžiauja,  mažiau suvalgo per pietus ir vakarienę!

10. Suteik savo valgiams aštrumo

Aštrus maistas pagreitina medžiagų apykaitą. Suvalgydama šaukštelį raudono ar žalio chili pipiro gali pagreitinti medžiagų apykaitą. Patarimas – paaštrink savo maistą!

11. Valgyk DAUG proteinŲ TURINTĮ MAISTĄ

Kūnas apdirbdamas proteino produktus sudegina daugiau kalorijų nei apdirbdamas angliavandenius. Valgyk daugiau maisto, turinčio proteino: liesą jautieną, kalakutieną, žuvį, vištieną, tofu sūrį, riešutus, kiaušinius ir mažai kalorijų turinčius pieno produktus!